Praha, 21. října 2025 - Osm seminářů, patnáct odborníků, 35 hodin praktických zkušeností. Agentura CzechTrade spustila vzdělávací program Ready2Export, který připravuje firmy na vstup na zahraniční trhy. Program pokrývá klíčové oblasti od exportní strategie a analýzy trhů přes přípravu marketingových materiálů až po vedení obchodních jednání. Speciální pozornost je věnovaná také startupům a mladým inovativním firmám.
Brno, 10. října 2025 - Agentura CzechTrade zorganizovala na letošním Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně bohatý program plný seminářů, konzultací a networkingových akcí pro české exportéry. Meeting Point CzechTrade, tradiční akci veletrhu, navštívilo 95 firem, které absolvovaly 302 individuálních konzultací s 20 řediteli zahraničních kanceláří z vybraných teritorií s potenciálem pro strojírenství. Program CzechTrade zahrnoval také Sourcing Days pro německé a korejské nákupčí, Startup Entry Pitch, exportní semináře a slavnostní vyhlášení druhého ročníku Ceny za průmyslový design.
Praha, 8. října2025 - Design Centrum CzechTrade a Veletrhy Brno dnes udělily Ceny za průmyslový design Mezinárodního strojírenského veletrhu. Vítězem letošního již druhé ročníku se stala společnost HOUFEK se širokopásmovou bruskou na kov MAXX 5. Druhé místo získala firma WAKEMASTER a její přídavné zařízení pro CNC frézovací stroje MTaxis. Bronzovou příčku obsadila společnost POLAK CZ se skříní s řízeným elektronickým přístupem GRABit. Odborná porota složená z expertů na průmyslový design z řad akademiků i profesionálů vybírala vítěze mezi exponáty vystavovatelů na veletrhu.
Už podruhé udělí Design Centrum CzechTrade Cenu za průmyslový design (CPD). Ocenění podporuje produkty českých firem, vystavovatelů Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně, které vynikají výjimečným průmyslovým designem a vysokou kvalitou zpracování. Historicky prvním vítězem se stala 3D tiskárna PRUSA HT 90.
Singapur
Praha, 25. září 2025 - Devět českých firem představilo své výrobky a technologie díky agentuře na podporu obchodu CzechTrade na jedné z největších národních expozic designového veletrhu FIND – Design Fair Asia. Již třetí účast českých společností na prestižní singapurské akci přinesla velké obchodní úspěchy – od prodeje uměleckého díla singapurskému miliardáři až po desítky B2B jednání a stovky nových kontaktů. Česká expozice o rozloze 120 metrů čtverečních se stala jedním z nejnavštěvovanějších míst veletrhu a potvrdila rostoucí zájem jihovýchodní Asie o kvalitní český design.
Polsko
Polsko, jedna z nejrychleji rostoucích ekonomik EU, posiluje obchodní vztahy s Českem. Tuzemským firmám nabízí šance v energetice, dopravě, strojírenství i inovativních oborech jako kyberbezpečnost či smart cities. Čeští developeři se prosazují díky stavebnímu boomu a rychlému povolovacímu procesu.
Praha, 4. srpna 2025 – Agentura na podporu obchodu CzechTrade a agentura pro podporu podnikání a investic CzechInvest dlouhodobě spolupracují na rozvoji českých firem – od jejich růstu na domácím hřišti až po vstup na zahraniční trhy. Díky vzájemné koordinaci služeb vytvářejí ucelený systém podpory, který firmám šetří čas, snižuje rizika a zvyšuje jejich konkurenceschopnost. Návštěva firem VisionCraft a Myco, dvou technologicky vyspělých startupů, ukázala, jak může propojená státní podpora pomoci mladým inovativním firmám uplatnit se i v zahraničí.
Praha, 4. srpna 2025 – Agentura na podporu obchodu CzechTrade spustila třetí klíčovou aktivitu projektu Design pro konkurenceschopnost 3 (DESIGN 3), který pomáhá uspět malým a středním podnikům na zahraničních trzích. V rámci poslední výzvy mohou firmy získat podporu v hodnotě až 190 tisíc korun na účast na zahraniční výstavě či veletrhu. Cílem projektu je podpora efektivního využívání designu v průmyslové výrobě, marketingových strategií a účastí firem na specializovaných výstavách a veletrzích v zahraničí. V projektu DESIGN 3, který je spolufinancován Evropskou unií, je pro žadatele připraveno více než 50 milionů korun.
Maroko
Triatlonista v obleku, který propojuje český byznys s Marokem. Ráno tři kilometry v bazénu, odpoledne pracovní schůzka s marockými partnery a večer běh s kočárkem. Tak vypadá běžný den Jakuba Atarsii, ředitele zahraniční kanceláře CzechTrade v Maroku. Energie má na rozdávání – a neukazuje to jen ve sportu, ale i v tom, jak neúnavně pomáhá českým firmám otevírat dveře na severoafrický trh.