Čínský trh je pro Lexus klíčový, protože se snaží splnit své cíle v oblasti elektromobilů do roku 2035. Sériové verze LF-ZC a LF-ZL jsou pravděpodobnými kandidáty na čínskou výrobu. Cílem Toyoty je zvýšit celkovou výrobu v Číně na 3 miliony kusů ročně.
Toyota plánuje v roce 2027 otevřít v Šanghaji továrnu na výrobu nové generace elektromobilů Lexus. Nový výrobní závod bude hrát důležitou roli v plánované čínské expanzi Toyoty, která chce do konce desetiletí zdvojnásobit místní výrobu. Japonská automobilka bude tento nový čínský závod stavět sama, nikoli prostřednictvím společného podniku, jako je tomu u jejích stávajících podniků FAW Toyota nebo GAC Toyota.
Mohla by se tak stát první japonskou automobilkou, která bude mít závod v Číně, což podtrhuje význam tohoto největšího automobilového trhu na světě.
Podrobností o chystané továrně je zatím málo, uvádí se, že Lexus chce do roku 2035 100 % svých celosvětových prodejů zajistit elektromobily a do roku 2030 chce prodat 1 milion elektromobilů.
V loňském roce značka prodala v Číně zhruba 180 000 vozů, a zatímco většina ostatních západních automobilek se do roku 2024 potýkala s problémy, prodeje Lexusu oproti loňsku vzrostly o 3 %. Před rokem 2018 musely zahraniční automobilky, které chtěly v Číně zřídit výrobní závody, spolupracovat s místní firmou.
Nyní mohou značky vstoupit na trh bez společného podniku. Vybudování závodu v Číně pomůže Toyotě těžit z levné, kvalifikované a efektivní místní pracovní síly potřebné k výrobě elektromobilů.
Zpracoval kolektiv kanceláře CzechTrade v Číně (Šanghaj)
Zdroj: Carscoops
Dne 19. srpna 2025 Vietnam slavnostně zahájil spuštění více než 250 projektů ve 34 provinciích v hodnotě 50 miliard dolarů. Tato celonárodní iniciativa, načasovaná k blížícímu se 80. výročí státního svátku 2. září 1945, odráží závazek vlády k modernizaci infrastruktury a udržitelnému rozvoji.
Nová bilaterální dohoda posiluje pozici Spojeného království jako globálního exportéra v letectví.
Maroko se rychle mění v atraktivní nearshore destinaci pro evropské firmy, které hledají stabilní prostředí, kvalifikovanou pracovní sílu a konkurenceschopné náklady. Díky strategické poloze, jazykové vybavenosti a rozvinutému ICT sektoru nabízí ideální podmínky pro outsourcing IT služeb, zákaznické podpory i back-office procesů.
Podle studie Capgemini polské firmy investují do generativní AI více než světový průměr a rychleji zavádějí praktická řešení s AI agenty.