Maroko
Maroko hledá nové obchodní příležitosti od zaběhlých trhů západní Evropy. Tato změna zaměření se na tradiční partnery přináší příležitosti pro české firmy.
Maroko se snaží navázat silnější obchodní vztahy s Kazachstánem organizováním „Týdne obchodní výstavy s Marokem“, který má představit marocké produkty a podpořit vzájemnou spolupráci v několika klíčových sektorech, jako jsou agronomie, kosmetika nebo IT. Tato akce je příležitostí pro marocké podniky získat přístup na trhy v Kazachstánu, což je největší ekonomika Střední Asie.
Obchod mezi oběma zeměmi je zatím poměrně nízký. V roce 2023 Maroko exportovalo do Kazachstánu zboží za 24 milionů dolarů, zatímco dovozy byly ve výši 250 milionů dolarů. Týden obchodní výstavy je příležitostí pro marocké firmy zlepšit tuto bilanci a rozšířit obchodní možnosti v regionu.
Projekt je součástí širšího úsilí marocké Asociace exportérů (ASMEX) podporovat místní podniky na nových mezinárodních trzích a odklonit se od vlivu zaběhlých trhů, jako jsou Francie, Španělsko, Portugalsko, Německo.
Autor: Zahraniční kancelář CzechTrade Maroko.
Zdroj: www.hespress.com
Turecko
Turecko buduje první továrnu na výrobu vysokorychlostních elektrických vlaků. Cílem je podpořit domácí průmysl a snížit dovozní závislost.
Japonsko
Japonský export do USA se v důsledku Trumpových cel meziročně propadl o více než 10 %.
Singapur
Česká republika se představila na nejvýznamnějších kyberbezpečnostních událostech jihovýchodní Asie – GovWare a Singapore International Cyber Week (SICW). Hlavním cílem bylo posílit mezinárodní spolupráci, rozvíjet strategická partnerství a podpořit české technologie na jednom z nejpokročilejších trhů světa.
Španělsko
Aena dále posiluje provoz svých letišť a chystá modernizaci infrastruktury ve Španělsku. To se jeví jako možná příležitost pro mezinárodní firmy.