Izrael
Izrael kvůli geopolitickým tlakům vyřazuje čínského výrobce CRRC z projektu jeruzalémské modré linky. Dodavatelské konsorcium má rok na nalezení náhrady – jinak ztratí celý kontrakt.
Izraelská vláda schválila dohodu s konsorciem firem Dan a Danya Cebus na výstavbu modré linky lehké železnice v Jeruzalémě – ale s jednou zásadní podmínkou: čínská společnost CRRC, která měla dodat vagóny, musí z projektu odejít.
Důvodem je skutečnost, že CRRC je na americkém černém seznamu kvůli bezpečnostním obavám. Izrael tak reaguje na tlak Spojených států, aby omezil účast čínských firem na klíčových infrastrukturních projektech.
Konsorcium má nyní 12 měsíců na nalezení alternativního dodavatele. Pokud tak neučiní, projekt za 5 miliard šekelů (cca 1,2 miliardy eur) padne.
Modrá linka bude dlouhá 31 km, se 53 stanicemi včetně tří podzemních. Dokončení se plánuje do roku 2030, kdy doplní stávající síť tramvají v Jeruzalémě.
Tato situace může otevřít dveře evropským výrobcům kolejových vozidel, kteří mohou nabídnout důvěryhodnou a bezpečnostně přijatelnou alternativu.
Zpracoval: tým zahraniční kanceláře CzechTrade Izrael
Zdroj: www.calcalist.co.il
Španělsko
Aena dále posiluje provoz svých letišť a chystá modernizaci infrastruktury ve Španělsku. To se jeví jako možná příležitost pro mezinárodní firmy.
Kanada
Kanadská federální vláda se zavázala poskytnout další 2 miliardy dolarů na výstavbu prvního nového jaderného reaktoru v Kanadě za více než tři desetiletí.
Německo
Po měsících útlumu přichází pozitivní signál z německého stavebnictví.
Japonsko
Čtveřice českých společností prezentovala své technologie na veletrhu Semiconductor Technology Expo in Kyushu.