Maďarští zákazníci si objednali online více než 114 milionů produktů, což představuje 12 % meziroční nárůst.
Maďarský sektor e-commerce zaznamenal v loňském roce další úspěšné období. Hrubý obrat utracený zákazníky za online objednávky dosáhl 1945 miliard forintů (124,5 miliardy korun), což představuje meziroční nárůst o 15 % – vyplývá z průzkumu PwC. Za rostoucím zájmem o online nakupování částečně stojí čínský gigant Temu, který výrazně přispívá také k polarizaci domácího trhu, jenž se člení do tří segmentů: čínského, evropského a maďarského.
„Nejen Temu představuje konkurenci pro domácí obchodníky. Čtvrtina největších internetových obchodů působících v Maďarsku je v zahraničním vlastnictví. Maďarský trh s elektronickým obchodem jako lokální trh prakticky zanikl a země se stala mezinárodním bojištěm, které určují globální a regionální obchodníci,“ upozornila Ildikó Cserjés-Kopándi, expertka na e-commerce ze společnosti PwC Maďarsko.
Mezi nejčastější trhy původu evropských e-shopů, které obsluhují maďarské zákazníky, patří Česko, Polsko, Německo, Rumunsko a Slovensko. Díky technologiím umělé inteligence mizí jazykové a lokalizační bariéry, a tak i běžný maďarský e-shop provozovaný malou nebo střední firmou musí čelit konkurenci globálních hráčů.
V roce 2024 dosáhl počet aktivních online nakupujících 4,3 milionu osob, přičemž více než třetina z nich pochází z Budapešti nebo Pešťské župy. Z hlediska intenzity objednávek je trh rovněž koncentrovaný: tzv. častí zákazníci, kteří objednávají alespoň jednou měsíčně a tvoří třetinu celé základny, se podílejí na téměř třech čtvrtinách (73 %) všech objednávek.
Zdroj: www.haszon.hu; https://www.pwc.com
Zpracoval kolektiv zahraniční kanceláře CzechTrade Maďarsko.
Dne 19. srpna 2025 Vietnam slavnostně zahájil spuštění více než 250 projektů ve 34 provinciích v hodnotě 50 miliard dolarů. Tato celonárodní iniciativa, načasovaná k blížícímu se 80. výročí státního svátku 2. září 1945, odráží závazek vlády k modernizaci infrastruktury a udržitelnému rozvoji.
Nová bilaterální dohoda posiluje pozici Spojeného království jako globálního exportéra v letectví.
Maroko se rychle mění v atraktivní nearshore destinaci pro evropské firmy, které hledají stabilní prostředí, kvalifikovanou pracovní sílu a konkurenceschopné náklady. Díky strategické poloze, jazykové vybavenosti a rozvinutému ICT sektoru nabízí ideální podmínky pro outsourcing IT služeb, zákaznické podpory i back-office procesů.
Podle studie Capgemini polské firmy investují do generativní AI více než světový průměr a rychleji zavádějí praktická řešení s AI agenty.