Velká Británie
Výroba osobních a lehkých užitkových vozidel ve Spojeném království se v dubnu propadla na nejnižší úroveň od roku 1952.
Podle britské asociace výrobců automobilů SMMT bylo během měsíce dubna vyrobeno jen 59 203 vozů, což představuje meziroční pokles o téměř 16 procent. K propadu přispěla plánovaná odstávka výroby ve Stellantisu a nejistoty spojené s globálním obchodem.
Vývozní trhy, zejména EU a USA, zaznamenaly pokles poptávky, přičemž vývoz do Evropské unie klesl o více než 19 procent. Britský automobilový průmysl tak čelí nejslabšímu začátku roku od globální finanční krize v roce 2009. Dlouhodobě se britští výrobci soustředí na transformaci směrem k elektromobilitě, ale přechod je doprovázen výraznými výkyvy ve výrobních objemech. Nejistota ohledně budoucích tarifů a obchodních vztahů s USA dále ztěžuje plánování výroby.
Dopad na české dodavatele do automobilového průmyslu může být citelný. Menší výrobní objemy ve Velké Británii znamenají i nižší poptávku po komponentech z kontinentální Evropy, včetně Česka. Tuzemské firmy tak mohou čelit výpadkům objednávek či delším platebním lhůtám od britských odběratelů.
Pro další oborové informace neváhejte oslovit kancelář CzechTrade v Londýně.
Zpracoval tým pracovníků CzechTrade Spojené království a Irsko.
Zdroj: Autocar
Španělsko
Aena dále posiluje provoz svých letišť a chystá modernizaci infrastruktury ve Španělsku. To se jeví jako možná příležitost pro mezinárodní firmy.
Kanada
Kanadská federální vláda se zavázala poskytnout další 2 miliardy dolarů na výstavbu prvního nového jaderného reaktoru v Kanadě za více než tři desetiletí.
Německo
Po měsících útlumu přichází pozitivní signál z německého stavebnictví.
Velká Británie
Rekordní vládní a soukromé investice otevírají nové příležitosti i pro české exportéry v oblasti technologií, IT a inovací.