Datum:5. 11. 2025

Čtvrtý ročník Future of Export Summit 2025: Export v éře turbulence a nových příležitostí

Praha, 5. listopadu 2025 - Největší proexportní konference Future of Export Summit 2025 agentury CzechTrade již počtvrté nabídne aktuální témata, jako je například budoucnost českého exportu v turbulentní geopolitické situaci, rostoucí trhy v Africe jako regionu příležitostí nebo udržitelnost pod tlakem regulací. V Cubex Centru Praha 11. listopadu vystoupí exportéři a podnikatelé působící na blízkých i vzdálených zahraničních trzích a ředitelé zahraničních kanceláří CzechTrade. V programu najdou inspiraci zejména majitelé firem s exportním potenciálem, CEO, obchodní ředitelé, exportní a marketingoví manažeři a investoři.

Konference Future of Export Summit 2025 letos nabídne odborný program zaměřený na aktuální klíčové otázky světového obchodu. O své zkušenosti se přijdou podělit odborníci a specialisté na export, geopolitická rizika, budování značky, technologické startupy nebo udržitelné podnikání. Know-how ze světových trhů budou sdílet zástupci zahraničních kanceláří CzechTrade z Evropy i mimoevropských regionů.

„V době turbulentních změn světového obchodu potřebují exportéři nejaktuálnější informace o trzích, rizicích i příležitostech. Future of Export Summit 2025 je pro to ideální platformou. Odborníci z CzechTrade, inspirativní podnikatelé a lídři byznysu mohou předat své zkušenosti všem zájemcům o export. Letos budeme diskutovat otázku, kde bude český export za tři až pět let, představíme perspektivní regiony a otevřeně si řekneme, co se v exportu někdy nepovedlo a proč je dobré o tom mluvit,“ říká Radomil Doležal, generální ředitel CzechTrade.

Generální ředitel CzechTrade Radomil Doležal společně se zástupci Ministerstva průmyslu a obchodu a ING Bank konferenci zahájí úvodním blokem nazvaným Export v éře turbulence. Následující diskuze Turbulence v obchodu očima exportérů nabídne témata současných obchodních rizik, hrozeb a jejich řešení perspektivou úspěšných značek. O budování silných značek, které v turbulentní době obstojí, promluví CEO společností Kornfeil a Kofola.

Letošní ročník summitu věnuje pozornost také rostoucím trhům v Africe, kam se čím dál častěji upínají exportní ambice českých společností, a představí konkrétní příležitosti a praktické tipy pro vstup na tyto dynamicky rostoucí trhy.

Paralelní programový blok nabídne účastníkům téma Jak nás vidí sousedé. Řečníci z podnikatelského sektoru budou sdílet své zkušenosti a nejčastější chyby, kterých se při vstupování na nové trhy vyvarovat. Poprvé proběhne diskuze tří klientů CzechTrade, u kterých vnímáme markantní exportní skok v uplynulém roce 2024.

V letošním ročníku si účastníci konference budou moci vybrat ze čtyř paralelních diskuzních bloků podle svých preferencí. Panel Technologie jako akcelerátor exportu se zaměří na silný potenciál českých firem a startupů v oblastech softwaru, mobilních aplikací, fintech nástrojů či kybernetické bezpečnosti.

V bloku Udržitelný export pod tlakem regulací se debata dotkne nových evropských pravidel, měření uhlíkové stopy, udržitelnosti výroby i příležitostí v takzvaných zelených sektorech.

„Future of Export Summit je místem, kde se firmy potkávají, inspirují a získávají konkrétní podněty pro svůj další rozvoj. Nový blok Brand & Presence jim nabídne pohled na to, jak vybudovat důvěryhodný a atraktivní obraz značky i sebe sama,“ doplňuje Hana Toclová, vedoucí marketingové komunikace.

Na místě mohou účastníci summitu konzultovat svoje exportní zájmy se zástupci CzechTrade, odborníky na mezinárodní logistiku Yusen Logistics, specialisty na realizace veletržních expozic EXPOsale, exportní pojištění proti komerčním i politickým rizikům s EGAP, financování výroby nebo investic s Českou exportní bankou, podnikatelské bankovní služby s Komerční bankou nebo získat informace o podnikání od zástupů portálu BusinessInfo.cz.              

Každý rok se konference Future of Export Summit zúčastní stovky zástupců českých firem. Registrovat se lze na webových stránkách CzechTrade, kde je uveden celý program konference. 

 

O agentuře CzechTrade

CzechTrade je agentura na podporu obchodu a již 28 let je partnerem českých firem na jejich cestě k exportním úspěchům. Jejím cílem je usnadnit českým firmám rozhodování o výběru vhodných teritorií, zkrátit dobu vstupu na daný trh, podpořit aktivity směřující k dalšímu rozvoji firmy v zahraničí, a především eliminovat rizika spojená se vstupem na nové, neznámé trhy. Zahraniční kanceláře agentury CzechTrade poskytují služby v 65 zemích na pěti kontinentech. Provozuje portál BusinessInfo.cz a magazín Exportmag.cz. Více informací na CzechTrade.gov.cz.

Kontakty

Mgr. Nováčková Jitka
Mgr. Jitka Nováčková manažerka vnějších vztahů a tisková mluvčí