FUTURE OF EXPORT SUMMIT 2025



Největší každoroční událost CzechTrade o budoucnosti exportu je zpět

Společně s exportéry, lídry byznysu a odborníky z praxe se podíváme na to, co formuje český export zítřka.

Čekají vás praktické zkušenosti firem z blízkých i vzdálených trhů, inspirativní příběhy a konkrétní doporučení. Letos se zaměříme na otázku, kde bude český export za pět až deset let. Představíme regiony budoucnosti, jako jsou Afrika a další rostoucí trhy. Zaměříme se na hrozby a rizika mezinárodního obchodu, podíváme se, jak nás vidí naši sousedé a zahraniční partneři, a otevřeně si řekneme, co se v exportu někdy nepovedlo – a proč je dobré o tom mluvit.

Probereme prodej služeb a nehmotných produktů do zahraničí, udržitelný a odpovědný export i to, jak budovat značku a osobní image jako klíčový nástroj důvěry.

Z první ruky uslyšíte, jak se mění světový obchod a jak se na tyto změny připravují ti, kteří exportují úspěšně. Vystoupí přední čeští exportéři, inovátoři, experti na zahraniční trhy i ředitelé kanceláří CzechTrade z celého světa.

Konference je určená pro CEO, obchodní a exportní ředitele, marketingové manažery i podnikatele.


Zapište si 11. listopadu 2025. Na této akci nechcete chybět

Akce je zdarma, registrovat se můžete formulářem níže na stránce.


Program konference budeme průběžně doplňovat o vystupující odborníky.


Ohlédněte se za předchozími ročníky:

Program

Registrace (9:15 – 10:00)

Registrace bude otevřena 45 minut před zahájením akce. Čekání si můžete zpříjemnit networkingem u kávy.

Export v éře turbulence

10:00 – 10:30

Světový obchod stojí na křižovatce změn. Globalizace zpomaluje, geopolitika přepisuje pravidla a technologie transformují trhy i produkty. Kde bude český export za pět až deset let? Které regiony a obory mají budoucnost? Jakou roli sehrají malé rodinné firmy a startupy, jakou stát?


V následujících 30 minutách nabídneme odpovědi z různých perspektiv:

Začneme hlasem podnikatelských reprezentací

  • Dozvíte se, kam směřují vize a ambice našich podnikatelů prostřednictvím hlavních podnikatelských svazů a asociací.

Naváže komentář Ministerstva průmyslu a obchodu

  • Jak se stát dívá na diverzifikaci exportních rizik? Kde vidí příležitosti a kde překážky?
fotoLukáš Vlček 
ministr průmyslu a obchodu  
fotoDavid Müller  
vrchní ředitel sekce Evropské Unie a zahraničního obchodu, Ministerstvo průmyslu a obchodu  


Generální ředitel CzechTrade přiblíží, co nás čeká

  • Jaké trendy a inovace budou formovat exportní podporu? A proč je klíčové mluvit o financování podpory exportu?
foto Radomil DoležalRadomil Doležal 
generální ředitel agentury CzechTrade  


Závěr bude patřit makroekonomickému pohledu

  • Zaměříme se na ekonomickou realitu – cla, inflace, nejistoty, to vše pohledem ekonoma. 


10:30 – 10:45

Panelová diskuze

Turbulence v obchodu očima exportérů

10:45 – 11:15

Turbulentní změny letošního roku očima exportérů zaměřené na obchodní rizika, hrozby, řešení. 

Silně vybudovaná značka překoná i ekonomickou krizi – příběhy českých love brands. 

foto Ivana TřoskováIvana Třosková 
ředitelka zahraniční síť CzechTrade 
Ivana Třosková vystudovala mezinárodní management v ČR a Itálii, kde působila v letech 2006–2023. V CzechTrade pracuje od roku 2010 - nejprve jako specialistka exportních příležitostí, pak řídila italskou kancelář a region jižní Evropy. Po letech v Italsko-české obchodní komoře se vrátila a od ledna 2024 řídí zahraniční síť agentury. 
fotoMartina Kornfeilová
Co-Owner & CEO Kornfeil
fotoJannis Samaras
obchodník a většinový majitel Kofola a.s.


11:15 – 11:30

Panelová diskuze

PŘESTÁVKA (11:30 – 12:00)

Networking s vystupujícími a partnery konference, kterými jsou Exportní garanční a pojišťovací společnost (EGAP), Česká exportní banka (ČEB), Yusen Logistics (Czech) a Komerční banka (KB). 

 

Afrika dnes – trh příležitostí

12:00 – 13:00

České firmy stále více objevují kontinent, který nabízí obrovský růstový potenciál v oblasti infrastruktury, energetiky, zdravotnictví i technologií. Zóna volného obchodu AfCFTA, evropská iniciativa Global Gateway nebo africké expanze vytvářejí příležitosti pro firmy, které stojí za to uchopit.


Tento blok vás provede třemi klíčovými trhy:

Maroko

  • vstupní brána do frankofonní západní Afriky, zelené technologie, automotive, MS ve fotbale 2030
foto Jakub AtarsiaJakub Atarsia 
ředitel zahraniční kanceláře CzechTrade Maroko 
Od roku 2023 vede zahraniční kancelář CzechTrade v Maroku a má dlouholeté zkušenosti se severní a západní Afrikou. Zařídil historicky první účast Česka jako hostitelské země na veletrhu ELEC EXPO a chce založit první český exportní inkubátor v Africe. 


Egypt

  • masivní infrastrukturní investice, modernizace zdravotnictví i průmyslu
foto Tomáš RousekTomáš Rousek 
ředitel zahraniční kanceláře CzechTrade Egypt 
Je ředitelem zahraniční kanceláře CzechTrade v Egyptě. Čtyři roky strávil pracovně též v Etiopii, a je tedy i přes působení v Indii a Švédsku především „Afričanem“ s důkladnou znalostí africké povahy a obchodních zvyklostí. V mezinárodním obchodě působí již více než třicet let, v agentuře CzechTrade je od roku 2015. 


Jihoafrická republika

  • technologický hub subsaharské Afriky, platforma pro expanzi do celého regionu
foto Přemysl TrojanPřemysl Trojan 
ředitel zahraniční kanceláře CzechTrade Jihoafrická republika - Kapské Město
V Africe působí přes 20 let, zkušenosti má z korporací, technologických firem i veřejného sektoru. Od roku 2024 vede zahraniční kancelář CzechTrade JAR. Díky praxi v oblasti financí a obchodu pomáhá českým exportérům vstupovat na nové trhy a rozvíjet aktivity v subsaharské Africe. 


Hosté přímo z teritorií přinesou autentický pohled na to, co na těchto trzích reálně funguje. Příklady z praxe a konkrétní tipy pro exportéry.

Geopolitické výzvy a příležitosti pro české exportéry

13:00 – 13:30 

Geopolitické otřesy mění mapu světového obchodu. Změny v dodavatelských řetězcích, regionální konflikty i nové obchodní bloky ovlivňují každodenní rozhodování exportérů. Co zůstává jisté? Že firmy musí být připravené pružně reagovat, hledat nové příležitosti – a minimalizovat rizika.


Co se dozvíte?

  • Jak geopolitika ovlivňuje exportní strategie českých firem
  • Které regiony dnes nabízejí nové příležitosti
  • Jak řídit rizika a chránit své investice i zakázky v nestabilních oblastech
foto Luděk DrnecLuděk Drnec 
CEO, DHL Česká republika 
Luděk Drnec je generální ředitel DHL Express Czech Republic od roku 2019. S více než 30 lety zkušeností v logistice a obchodě přispěl svou schopností implementovat efektivní strategie k výraznému růstu firmy. Aktivně podporuje rozvoj zaměstnanců a vytváří pozitivní firemní kulturu, což zvyšuje úroveň zákaznických služeb. 
fotoLuděk Špejzl
Export Director,  Emco
foto Martin RůžičkaMartin Růžička
ředitel úseku řízení rizik, náměstek generálního ředitele, EGAP
Martin Růžička je absolventem VŠE v Praze, fakulty podnikohospodářské. V letech 1994–2005 působil v EGAP, kde postoupil až na pozici vrchního ředitele. Poté vedl Komerční úvěrovou pojišťovnu EGAP. Pracoval i pro Coface, kde rozvíjel aktivity v ČR a zastával manažerské pozice v jejích dceřiných společnostech. 


Export bez iluzí: Jak nás vidí svět a co to znamená pro byznys?

12:00 – 12:40 

Jak se na nás dívají naši sousedé?

  • Jak nás vnímají obchodní partneři z Německa, Rakouska, Polska a Slovenska?
  • Průzkumy i zkušenosti z terénu ukážou, jak si Češi stojí jako exportní značka. Uslyšíte také zpětnou vazbu od nákupčích a výstupy z aktuálních výzkumů. 


foto Adam JarešAdam Jareš 
ředitel zahraniční kanceláře CzechTrade Německo - Düsseldorf 
Už 19 let je osobně i profesně spjatý s Německem – od studií v Bavorsku a Sasku až po působení ve Spolkovém sněmu v Berlíně. Od roku 2009 patří mezi nejvýraznější tváře CzechTrade. Vedl kancelář v Kolíně n. Rýnem i nizozemském Haagu, nyní řídí kancelář a regionální centrum Střední Evropa v Düsseldorfu. S expanzí do zahraničí pomáhal stovkám českých firem. 
foto Dalibor JežekDalibor Ježek
Zakladatel a CEO společnosti Datria
Strojírenský průmysl ho provází celý profesní život. Před 29 lety začínal jako konstruktér, prošel výrobou i obchodem a později působil jako obchodní ředitel. Touha budovat něco vlastního ho nakonec dovedla k založení firmy DATRIA, kterou za posledních deset let proměnil ve stabilní, růstovou a respektovanou značku s obratem převyšujícím 100 milionů korun a se zákazníky ve více než 30 zemích světa. 
fotoTereza Šídlová
Vedoucí Kanceláře generální ředitelky a vnějších vztahů, Česká Centra


12:40 – 13:10 

Exportní přešlapy a jak je (ne)dělat

  • Deset nejčastějších chyb při vstupu na cizí trhy. O své „hororové situace“ i triky, jak vybruslit z faux pas, se podělí firmy, které obchodují na velmi odlišných trzích. Jak neudělat kulturní chybu, proč vás partner přestane brát vážně – a co dělat, když už se to stane.
foto Aleš ČervinkaAleš Červinka 
senior exportní konzultant CzechTrade 
Má přes 20 let zkušeností s čínským trhem. Pracoval pro české exportní firmy v Číně a více než 18 let působí v agentuře CzechTrade, kde vedl kanceláře v Šanghaji a Guangzhou. V CzechTrade působil také jako regionální ředitel pro oblast východní Asie a Austrálie. Zná velmi dobře asijskou mentalitu, kulturní specifika a místní obchodní prostředí. 


13:10 – 13:30 

Skokani CzechTrade 2024

  • Inspirativní diskuze tří firem, které v minulém roce výrazně rozšířily své podnikání. Co stojí za jejich úspěchem, na jaké trhy míří a jakou roli hrála v jejich růstu i spolupráce s CzechTrade?


foto Adam JarešJan Průša 
Business Developement Manager, One 3D
Má více než 10 let zkušeností se zahraničním obchodem po celém světě. Ve ONE3D, který je inovativní leader v aditivních technologiích kovů a plastů, má na starosti vstup na nové zahraniční trhy a vyjednávání strategických mezinárodních projektů. Jedním z takových projektů je dohodnutá spolupráce s americkou firmou Lockheed Martin. 
foto Dalibor JežekRadim Niederle
Founder and CEO, MUFFIK
fotoLukáš Loun
Founder and CEO, MAIA LABS
Lukáš Loun je zakladatel a CEO MAIA Labs, evropského medtech startupu oceněného jako nejlepší v Evropě. Se svým týmem vyvíjí AI pro podporu lékařů při endoskopiích, která zvyšuje kvalitu vyšetření a snižuje riziko přehlédnutí nálezů. Je posedlý efektivitou a usiluje o to, aby se ve zdravotnictví snížila zbytečná administrativa a lékaři se mohli věnovat především pacientům. Jeho vizí je propojit medicínu a technologie, aby bylo zdravotnictví efektivnější a dostupnější. 


Přestávka (13:30 – 14:00)

Networking s vystupujícími a partnery konference, kterými jsou Exportní garanční a pojišťovací společnost (EGAP), Česká exportní banka (ČEB), Yusen Logistics (Czech) a Komerční banka (KB). 

Technologie jako akcelerátor exportu

14:00 – 14:10 

Úvodní keynote 

  • Jak technologie mění pravidla hry v mezinárodním obchodu. Kde jsou nové šance pro české firmy?
foto Lucie BrešováLucie Brešová 
partnerka VC fondu Presto Tech Horizons  

Lucie přináší 10+ let globálních zkušeností se stavěním a řízením technologických firem, od startupů po veřejně obchodované společnosti. Pomohla rozvinout Kiwi.com z 10 na 2000 zaměstnanců a z nuly na obrat 1 miliardy eur ročně, podílela se i na transformaci NASDAQ firmy Groupon. Má hluboké znalosti v oblasti financí, provozu a škálování byznysu. 


14:10 – 15:00 

Jak rozšířit český export v nehmotných produktech a službách?

  • České firmy mají silný potenciál v oblastech jako software, mobilní aplikace, fintech nástroje, kybernetická bezpečnost, herní aplikace, vzdělávací programy a další. Jak ale tuto hodnotu efektivně nabídnout na zahraničních trzích? Panel se zaměří na specifika exportu služeb: od cenotvorby a lokalizace přes právní a místní rozdíly až po strategii vstupu na nové trhy.
fotoRadim Weiss 
PR & marketing, Kardi Ai   
foto Mirek JiříkMiroslav Jiřík
CEO, Aharta
Zakladatel a CEO platformy Aharta, která pohání novou kreativní ekonomiku – svět, kde umělá inteligence pomáhá komukoli proměnit reálná místa v chytré, interaktivní zážitky. Dlouhodobě se věnuje inovacím v kreativním průmyslu s globální ambicí a vizí zpřístupnit AI široké veřejnosti. Aharta otevírá nové možnosti pro turismus, vzdělávání, zábavu i udržitelné podnikání
foto Jakub MachJakub Mach
CEO & Founder, ZoomSphere 
Dlouholetý podnikatel v oboru social media marketingu a nadšenec do sociálních sítí. Vášnivý startupista a experimentátor na poli go to market strategy. Živnostník roku Libereckého kraje 2006. 
foto Petr SoukeníkPetr Soukeník
Head of Partnerships, Raynet
Petr je growth hacker a jako Head of Partnerships v Raynetu, českém top CRM s +22 000 uživateli, buduje globální partnerské sítě. Dříve získal pro Whalebone projekt DNS4EU - oficiální DNS resolver EU pro 100 milionů občanů. Expert na B2B SaaS marketing, expanzi a strategické partnerství s důrazem na win-win-win přístup pro všechny zúčastněné.  


15:00 – 15:30 

Udržitelný export pod tlakem regulací

  • Zelené příležitosti, ESG realita a nové povinnosti. Jak se vyznat v evropských regulacích, měřit uhlíkovou stopu, udržitelné financování a kde jsou exportní šance v zelených sektorech?
foto David Šohaj MinaříkDavid Šohaj Minařík 
společnost MYCO 
Vystudoval malbu na kodaňské Královské akademii, ale procházky s manželkou v lese ho přivedly k zájmu o dřevokazné houby. Umělecký instinkt vytvářet něco rukama se u něj nakonec propojil s mykologickou fascinací a vznikla firma, která nahrazuje jednorázové obalové plasty 100% přírodními materiály z houbového mycelia a organického odpadu. Z počátečních pokusů v koupelně je dnes rostoucí, zájmu investorů se těšící společnost, a z Davida sdílný propagátor krásy i byznysového potenciálu hub. Přebíral ceny z prestižních startupových a ekologických soutěží, pravidelně se účastní podcastů, přednáší na akcích věnující se inovacím. 
fotoSamuel Stric
ESG Specialist v J&T Bank
fotoMarie Machálková
Project Manager v Czech Social Security Administration


Brand & Presence: Jak se prodává první dojem?

14:00 – 14:30 

Značka jako vstupenka na světové trhy

  • Jak se daří českým značkám uspět v zahraničí? Jak budovat značku s vědomím, že má být úspěšná primárně mimo Česko? Proč využívat design jako nástroj důvěry a relevance? Vliv původu značky na vnímání v zahraničí. Success stories značek, které se dokázaly dlouhodobě držet v první linii. 
fotoEliška Novák Knotková 
Balance in Motion  
fotoMarek Matěják  
MZ Liberec  


14:30 – 15:00 

Osobní image jako součást úspěšné strategie

  • Úspěšná značka začíná u člověka. V obchodě rozhoduje nejen produkt, ale i to, kdo ho představuje. Osobní image je strategický nástroj – ovlivňuje důvěru, vnímání kompetencí i ochotu jednat. Jak vědomě budovat osobní značku, vystupovat autenticky a profesionálně, jak pracovat s kulturními rozdíly, vizuálním stylem a osobní prezentací? Nabídneme konkrétní nástroje pro networking, videohovory i osobní schůzky. Protože důvěryhodný člověk je nejlepším ambasadorem své značky.


15:00 – 15:30 

Dress for Export Success

  • Jak vypadat důvěryhodně a profesionálně? První dojem je součást vaší značky. Jak se obléct na mezinárodní veletrh, obchodní jednání nebo networking tak, aby vás partneři brali vážně? Co se nosí v Asii, Americe nebo na Blízkém východě – a čemu se raději vyhnout? Naučíte se, jak se sbalit efektivně na obchodní cestu, přizpůsobit styling cílové zemi a podpořit export nejen produktem, ale i vlastním vystupováním.

Networking s vystupujícími a partnery summitu (15:30 – 16:30)

Kód konference:

4053

Termín:

11. 11. 2025

Druh akce:

Exportní konference

Místo konání:

Cubex Centrum Praha, Na Strži 2097/63, Praha 4, Česká republika

Doba konání:

10:00-16:30

Cena:

0 Kč

Stav akce:

Hlaste se

Přidat do kalendáře:

Fotogalerie

Kontakty

Organizační garant

Bc. Toclová Hana
Bc. Hana Toclová vedoucí oddělení marketingová komunikace

Přihlášení na akci

Vyplňte, prosím, níže uvedený formulář a my Vás budeme kontaktovat. Rezervace je platná až po potvrzení pracovníkem agentury CzechTrade.

Termín:

11.11.2025, 10:00-16:30

Cena:

0 Kč

Objednatel

Kontaktní informace

Účastníci

Oblast zájmu nebo dotaz na lektora

Více o zpracování osobních údajů v agentuře CzechTrade se dozvíte v dokumentu Podmínky nakládání s osobními údaji CzechTrade.