V důsledku slabší poptávky Toyota Motor přehodnocuje plány a v roce 2026 hodlá vyrobit okolo 1 000 000 elektromobilů. O snížení produkčních plánů, které původně počítaly s 1,5 milionu vozů, již informovala své dodavatele.
Rozhodnutí největší světové automobilky je reakcí na kroky dalších automobilek, jako jsou Volkswagen nebo Volvo, které kvůli slabým prodejům výrazně korigují strategie v segmentu elektrovozů.
Přehodnocení přitom přichází relativně krátce poté, co k překvapení celého odvětví loni v dubnu prezident Toyoty Kódži Sató oznámil plán prodat do roku 2026 jeden a půl milionu elektrických vozů, což znamenalo zásadní změnu v strategii pro automobilku, která byla do té doby v otázce přechodu na elektromobilitu spíše zdrženlivá.
V uplynulém roce Toyota sice celosvětově prodala 104 000 elektromobilů, a zaznamenala tak meziročně čtyřnásobný nárůst prodejů. Stále se však jednalo o zanedbatelný zlomek z celkových prodejů přesahující 10 000 000 vozidel. Japonská automobilka se v rámci nové strategie snaží pružně reagovat na tržní poptávku a nesnažit se bezhlavě vyrábět automobily, o které koncoví uživatelé nemají v tuto chvíli zájem.
Elektrovozy sice budou nadále tvořit významnou část portfolia Toyoty, produkční kapacity budou ale minimálně v následujících letech alokovány především k výrobě populárních plug-in hybridních vozidel.
Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře agentur CzechTrade a CzechInvest Japonsko.
Zdroj: Mainichi
V roce 2025 dosáhnou těžební investice v Peru přibližně 6 miliard amerických dolarů, což představuje meziroční nárůst o 11,1 %. Podle ministra energetiky a těžby Jorge Montera se již v prvním pololetí letošního roku podařilo překonat výsledky stejného období loňska o více než 7 %. Rostoucí trend potvrzuje pevnou pozici těžebního sektoru jako motoru peruánské ekonomiky.
Dne 19. srpna 2025 Vietnam slavnostně zahájil spuštění více než 250 projektů ve 34 provinciích v hodnotě 50 miliard dolarů. Tato celonárodní iniciativa, načasovaná k blížícímu se 80. výročí státního svátku 2. září 1945, odráží závazek vlády k modernizaci infrastruktury a udržitelnému rozvoji.
Nová bilaterální dohoda posiluje pozici Spojeného království jako globálního exportéra v letectví.
Maroko se rychle mění v atraktivní nearshore destinaci pro evropské firmy, které hledají stabilní prostředí, kvalifikovanou pracovní sílu a konkurenceschopné náklady. Díky strategické poloze, jazykové vybavenosti a rozvinutému ICT sektoru nabízí ideální podmínky pro outsourcing IT služeb, zákaznické podpory i back-office procesů.