„Prodej osobních automobilů v Jihoafrické republice dosáhl minulý měsíc 34 228 kusů, což představuje 14,5% meziroční nárůst," informoval generální ředitel Naamsa Mikel Mabasa Národní asociace výrobců automobilů Jižní Afriky (Naamsa) o povzbudivém výsledku.
Kladný výsledek podpořil zejména prodej automobilů do autopůjčoven, který činil 19,8 % tohoto objemu. Celkový prodej nových vozidel v říjnu, včetně komerčních vozidel, vzrostl o 5,5 % na 47 942 jednotek.
„Je to dobrý signál, že se trh s novými vozidly pomalu obrací. Přestože prodeje osobních vozidel byly silně podporovány sezónními prodeji do autopůjčoven, představují důležitý ukazatel spotřebitelské nálady,“ řekl Mabasa. „Pozitivními faktory dalšího možného růstu je zmírnění roční spotřebitelské inflace již čtvrtý měsíc v řadě na 3,8 % v září, což je nejnižší úroveň od března 2021, kdy byla na úrovni 3,2 %. Kromě toho byly ceny benzínu na nejnižší úrovni za téměř tři roky, což domácnostem poskytuje určitou úlevu.“
Podle Mabasy mohou spotřebitelé a podniky očekávat začátek cyklu snižování úrokových sazeb během příštích 18 měsíců, což by mohlo přinést úlevu od dluhů a podpořit náladu na trhu. „Ačkoliv byly okamžité účinky těchto pozitivních signálů stále relativně malé, kumulativní dopad a dynamika by mohly vést k silnějšímu prodeji nových vozidel ve střednědobém až dlouhodobém horizontu,“ poznamenává Mabasa.
Toyota zůstala v říjnu nejvýkonnější značkou v Jižní Africe s 11 891 prodanými vozy, následovaná Volkswagenem s 6340 jednotkami a Suzuki Auto s 6006 vozy. Na čtvrtém místě byl Ford (2965), následovaný automobilkami Hyundai (2913), Isuzu (2251), Chery (1831), GWM (1796), Renault (1734), Kia (1508), Mahindra (1421), Nissan (1304), BMW group (1007), Omoda a Jaecoo (605) a Mercedes-Benz (474), která uzavírá top 15.
Zpracoval tým pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Jihoafrická republika..
Zdroj: Business Live, https://www.businesslive.co.za/
Dne 19. srpna 2025 Vietnam slavnostně zahájil spuštění více než 250 projektů ve 34 provinciích v hodnotě 50 miliard dolarů. Tato celonárodní iniciativa, načasovaná k blížícímu se 80. výročí státního svátku 2. září 1945, odráží závazek vlády k modernizaci infrastruktury a udržitelnému rozvoji.
Nová bilaterální dohoda posiluje pozici Spojeného království jako globálního exportéra v letectví.
Maroko se rychle mění v atraktivní nearshore destinaci pro evropské firmy, které hledají stabilní prostředí, kvalifikovanou pracovní sílu a konkurenceschopné náklady. Díky strategické poloze, jazykové vybavenosti a rozvinutému ICT sektoru nabízí ideální podmínky pro outsourcing IT služeb, zákaznické podpory i back-office procesů.
Podle studie Capgemini polské firmy investují do generativní AI více než světový průměr a rychleji zavádějí praktická řešení s AI agenty.