Datum:10.11.2025
Průmyslový obor: Automobilový průmysl, Elektromobilita
Teritoriální zaměření:
Německo - vlajka Německo

Koncern Volkswagen zaznamenal růst prodejů. Elektromobilita hraje klíčovou roli

Koncern Volkswagen dokázal vyvážit slabší výsledky na trzích USA a Číny růstem v Evropě, přičemž významnou roli hrály i dceřiné značky skupiny.

Ve třetím čtvrtletí 2025 dosáhl koncern celosvětových prodejů 2 198 800 vozů, což představuje meziroční nárůst o 1 %. Pokles prodejů v USA téměř o 10 %, způsobený především dovozními cly, a sedmiprocentní pokles v Číně v důsledku agresivní cenové politiky konkurence, byl více než kompenzován růstem v západní Evropě (o 8 %). Ve střední a východní Evropě dokonce prodeje vzrostly o 13,7 %.

Pokud jde o jednotlivé značky, prodeje osobních vozů Volkswagen zůstaly meziročně téměř nezměněny. Růst však zaznamenaly dceřiné značky, zejména španělský Seat / Cupra o 9,8 % a česká Škoda o 15 %, která si nadále udržuje postavení nejrychleji rostoucí značky v rámci hlavních koncernových značek. Naopak pokles zaznamenaly prémiové značky jako Lamborghini o 13,8 %, Porsche o 5,7 % nebo Audi o 2,6 %.

Hlavním motorem růstu koncernu je elektromobilita. Počet osobních vozů s elektrickým pohonem vzrostl ve třetím čtvrtletí 2025 meziročně o třetinu a poprvé překročil hranici 250 000 prodaných vozů za kvartál. Velký podíl na tomto úspěchu mají modely Škoda Enyaq a Elroq, které mladoboleslavské automobilce umožnily více než zdvojnásobit prodeje elektromobilů. Celkově tvořily elektrické vozy 11,5 % všech prodaných vozů koncernu, přičemž lze očekávat, že tento podíl bude i nadále růst.


Vypracoval kolektiv zahraniční kanceláře CzechTrade Německo – Düsseldorf.

Zdroj: zdfheute.de

Další aktuality