Japonsko
Pozici světové jedničky si japonská automobilka udržela navzdory 3,7% meziročnímu poklesu v prodejích skupiny, do které patří i dceřiné společnosti Daihatsu a Hino Motors.
Toyota Motor prodala za kalendářní rok 2024 celkem 10,8 miliónu vozidel a i přes znatelný pokles v absolutním počtu prodaných vozů si udržela výrazný náskok před svým největším konkurentem, koncernem Volkswagen. Ten v uplynulém roce při 9 milionech prodaných vozidel zaznamenal o 2,3 % nižší prodeje a s ohledem na současné potíže koncernu nelze očekávat, že by v nejbližších letech pozici japonské jedničky ohrozil.
Ani samotná Toyota však není bez svých problémů. V roce 2024 postihl automobilku skandál, v rámci kterého se provalilo více než 30leté falšování výsledků crashtestů u dceřiné společnosti Daihatsu. Skandál rezonující v japonských médiích po několik měsíců se výrazně propsal do výsledků Toyoty na domácím trhu, kde při 1,42 milionu prodaných vozidlech zaznamenala meziroční pokles o 14 %. Automobilce se naopak dařilo v USA, kde se díky vysoké poptávce po hybridních vozidlech a 2,33 milionu prodaných automobilů, a může být hrdá za uplynulý rok , kdy prodej rostl 4% tempem.
Toyota byla v roce 2024 úspěšná i v ČR, kde se ji podařilo prodat 21 803 nových automobilů, připsat si více jak 10% meziroční růst a poprvé se stát nejprodávanější značkou hned za tuzemskou Škodou. 10 let nazpět přitom byla Toyota na českém trhu outsiderem, kterému patřila až 17. příčka v celkových prodejích. Díky široké nabídce modelů se všemi typy pohonů se však japonskému gigantovi daří oslovovat i stále více českých zákazníků.
Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře agentur CzechTrade a CzechInvest Japonsko.
Zdroj: Asahi, Autosalon.tv
Turecko
Turecko buduje první továrnu na výrobu vysokorychlostních elektrických vlaků. Cílem je podpořit domácí průmysl a snížit dovozní závislost.
Japonsko
Japonský export do USA se v důsledku Trumpových cel meziročně propadl o více než 10 %.
Singapur
Česká republika se představila na nejvýznamnějších kyberbezpečnostních událostech jihovýchodní Asie – GovWare a Singapore International Cyber Week (SICW). Hlavním cílem bylo posílit mezinárodní spolupráci, rozvíjet strategická partnerství a podpořit české technologie na jednom z nejpokročilejších trhů světa.
Španělsko
Aena dále posiluje provoz svých letišť a chystá modernizaci infrastruktury ve Španělsku. To se jeví jako možná příležitost pro mezinárodní firmy.