Datum:06.08.2025
Průmyslový obor: Automobilový průmysl
Teritoriální zaměření:
Velká Británie - vlajka Velká Británie

Britská automobilka JLR mění po kontroverzní kampani své vedení

Generální ředitel Jaguar Land Rover (JLR) Adrian Mardell po pouhém roce ve funkci odchází.

Přestože během jeho působení automobilka vykázala rekordní zisky generované primárně značkou Land Rover, zůstane jeho jméno spojeno především s neúspěšnou kampaní a rebrandingem značky Jaguar. Kritizovaná změna identity spolu se zpožděním nových modelů vedla k dramatickému propadu prodejů.

Vedení přebírá P. B. Balaji, dosavadní finanční ředitel mateřské společnosti Tata Motors a první Ind v čele této ikonické britské značky. Balaji přichází v období, kdy výroba aut ve Velké Británii oslabuje, sektor čelí nejistotě kvůli přechodu na elektromobilitu a JLR oznámil odklady nových modelů i plánované propouštění.

Dopady těchto změn se mohou dotknout i českých dodavatelů, kteří tvoří důležitou součást britského automobilového řetězce. Pokud se novému vedení podaří obnovit stabilitu a zvýšit výrobu, může to znamenat nové příležitosti. V opačném případě ale hrozí pokles poptávky po českých komponentech a tlak na snižování nákladů.

Zdroj: BBC

Zpracoval kolektiv pracovníků CzechTrade Spojené království a Irsko.

Další aktuality