Ázerbájdžánská státní společnost ASCO (Azerbaijan Caspian Shipping), která se zabývá námořní přepravou po Kaspickém moři, staví 11 nových lodí a postupně, v průběhu čtyř etap, dekarbonizuje celou svoji flotilu lodí.
V souladu se „Strategií snižování emisí skleníkových plynů z lodí“, kterou přijala Mezinárodní námořní organizace (IMO) v roce 2018, je cílem snížit do roku 2030 roční emise z mezinárodní lodní dopravy o 20 %, do roku 2040 snížit o 70% a do roku 2050 dosáhnout nulových emisí.
K dosažení tohoto cíle ASCO vyvinulo strategii a akční plán, ve kterém se počítá s následujícími etapami:
Je také nutno zmínit, že ASCO má krátkodobý akční plán, podle kterého by první 3 etapy měly být dokončeny do roku 2030. Přestože projekt počítá s přechodem na lodě s metanolovým pohonem do roku 2027, již nyní se pracuje na získání finanční podpory pro přechod na lodě s metanolem, aby se tento proces urychlil.
Ambiciózní plány ASCO na snižování emisí svého lodního parku budou podmíněny rekonstrukcí a nákupem nového strojního vybavení ve svých dvou strojírenských závodech ASCO, tak i rozšiřováním výroby a nákupem dalšího strojního vybavení v loděnicích „Baku Shipyard", které staví pro ASCO převážnou většinu lodí. Pro české firmy to může mít zajímavý exportní potenciál.
Zpracoval kolektiv zahraniční kanceláře CzechTrade Ázerbájdžán.
Zdroj: https://asco.az/
V roce 2025 dosáhnou těžební investice v Peru přibližně 6 miliard amerických dolarů, což představuje meziroční nárůst o 11,1 %. Podle ministra energetiky a těžby Jorge Montera se již v prvním pololetí letošního roku podařilo překonat výsledky stejného období loňska o více než 7 %. Rostoucí trend potvrzuje pevnou pozici těžebního sektoru jako motoru peruánské ekonomiky.
Dne 19. srpna 2025 Vietnam slavnostně zahájil spuštění více než 250 projektů ve 34 provinciích v hodnotě 50 miliard dolarů. Tato celonárodní iniciativa, načasovaná k blížícímu se 80. výročí státního svátku 2. září 1945, odráží závazek vlády k modernizaci infrastruktury a udržitelnému rozvoji.
Nová bilaterální dohoda posiluje pozici Spojeného království jako globálního exportéra v letectví.
Maroko se rychle mění v atraktivní nearshore destinaci pro evropské firmy, které hledají stabilní prostředí, kvalifikovanou pracovní sílu a konkurenceschopné náklady. Díky strategické poloze, jazykové vybavenosti a rozvinutému ICT sektoru nabízí ideální podmínky pro outsourcing IT služeb, zákaznické podpory i back-office procesů.