Praha, 1. prosince 2025 - Agentura na podporu obchodu CzechTrade získala ocenění v prestižní celonárodní soutěži Českých 100 nejlepších, kterou každoročně pořádá společnost Comenius a jež vyzdvihuje instituce a firmy, které zásadním způsobem přispívají k ekonomickému růstu, inovacím a konkurenceschopnosti České republiky. V jubilejním 30. ročníku získala agentura ocenění v kategorii „Invence – Nasazení – Export – Zisk.
Slavnostní vyhlášení proběhlo 28. listopadu v Obecním domě v Praze. Ocenění v této konkrétní kategorii předával prezident Policie České republiky generálporučík Martin Vondrášek. Za CzechTrade jej převzal generální ředitel CzechTrade Radomil Doležal.
Ocenění potvrzuje význam exportu pro Českou republikuVýznam kategorie, v níž se agentura CzechTrade umístila, má pro tuzemskou ekonomiku mimořádný význam. V zemi s omezeným nerostným bohatstvím jsou to právě inovace, podnikavost a silný export, které dlouhodobě představují klíčový motor růstu a prosperity. Díky exportu se zvyšuje kvalita života
a posiluje se mezinárodní konkurenceschopnost českých firem.
„Ocenění si velmi vážíme. Je to uznání dlouhodobé a kvalitní práce celého týmu CzechTrade, jehož posláním je pomáhat českým firmám uspět v mezinárodním prostředí. V soutěži, kde se potkávají špičkové společnosti a osobnosti, je pro nás čest být mezi oceněnými. Potvrzuje to význam exportu pro Českou republiku i důvěru, kterou vkládají exportéři do služeb naší agentury,“ říká Radomil Doležal, generální ředitel CzechTrade.
V kategorii Invence – Nasazení – Export - Zisk byly dále oceněny společnosti Innomotics, Lanik, Proxim a Trafin Oil. Celkově se soutěž zaměřuje na identifikaci a zviditelnění firem a institucí, které v celonárodním měřítku dosahují mimořádných či pozitivně pozoruhodných výsledků. Soutěž Českých 100 nejlepších je organizována od roku 1996 a vychází z nominací odborníků. Každoročně je ve spolupráci s Hospodářskou komorou ČR rozesíláno přibližně 35 000 nominací, na jejichž základě vzniká konečné pořadí.
O agentuře CzechTrade
CzechTrade je agentura na podporu obchodu a již 28 let je partnerem českých firem na jejich cestě k exportním úspěchům. Jejím cílem je usnadnit českým firmám rozhodování o výběru vhodných teritorií, zkrátit dobu vstupu na daný trh, podpořit aktivity směřující k dalšímu rozvoji firmy v zahraničí, a především eliminovat rizika spojená se vstupem na nové, neznámé trhy. Zahraniční kanceláře agentury CzechTrade poskytují služby v 65 zemích na pěti kontinentech. Provozuje portál BusinessInfo.cz a magazín Exportmag.cz. Více informací na CzechTrade. gov.cz.