Future 2025

Související akce:

FUTURE OF EXPORT SUMMIT 2025

Termín:

11. 11. 2025

Druh akce:

Exportní konference

Kód akce:

4053

Místo konání:

Cubex Centrum Praha, Na Strži 2097/63, Praha 4, Česká republika

Program

Registrace (9:15 – 10:00)

Registrace bude otevřena 45 minut před zahájením akce. Čekání si můžete zpříjemnit networkingem u kávy.

Export v éře turbulence

10:00 – 10:30

Světový obchod stojí na křižovatce změn. Globalizace zpomaluje, geopolitika přepisuje pravidla a technologie transformují trhy i produkty. Kde bude český export za pět až deset let? Které regiony a obory mají budoucnost? Jakou roli sehrají malé rodinné firmy a startupy, jakou stát?


V následujících 30 minutách nabídneme odpovědi z různých perspektiv:

Začneme hlasem podnikatelských reprezentací

  • Dozvíte se, kam směřují vize a ambice našich podnikatelů prostřednictvím hlavních podnikatelských svazů a asociací.

Naváže komentář Ministerstva průmyslu a obchodu

  • Jak se stát dívá na diverzifikaci exportních rizik? Kde vidí příležitosti a kde překážky?
foto Lukáš VlčekLukáš Vlček 
ministr průmyslu a obchodu
Lukáš Vlček je od října 2024 ministr průmyslu a obchodu. Patnáct let byl starostou města Pacov, za svou práci získal titul Nejlepší starosta Kraje Vysočina. Od roku 2012 působí v krajské politice na Vysočině, v roce 2021 byl zvolen poslancem a od července 2022 je prvním místopředsedou hnutí STAN. Jeho cílem je dostat ČR do top 10 ekonomik Evropy.   
foto David MüllerDavid Müller  
vrchní ředitel sekce Evropské Unie a zahraničního obchodu, Ministerstvo průmyslu a obchodu
Je vrchním ředitelem sekce Evropské unie a zahraničního obchodu na Ministerstvu průmyslu a obchodu ČR od července 2023. Má bohaté zkušenosti v oblasti veřejné správy, mezinárodního obchodu a podnikatelské sféry. Předtím vedl obchodně-ekonomický úsek konzulátu ČR v Torontu, kde podporoval české podniky a pracoval na obchodních strategiích a vztazích s Českou republikou.   


Generální ředitel CzechTrade přiblíží, co nás čeká

  • Jaké trendy a inovace budou formovat exportní podporu? A proč je klíčové mluvit o financování podpory exportu?
foto Radomil DoležalRadomil Doležal 
generální ředitel agentury CzechTrade
Je generálním ředitel CzechTrade od roku 2015. Předtím pracoval v několika nadnárodních společnostech jako ředitel pro Českou a Slovenskou republiku a později pro oblast Střední a Východní Evropy. Specializuje se na strategické myšlení, leadership, finanční strategie, znalost globálního trhu a budování konkurenční výhody.    


Závěr bude patřit makroekonomickému pohledu

  • Zaměříme se na ekonomickou realitu – cla, inflace, nejistoty, to vše pohledem ekonoma. 


10:30 – 10:45

Panelová diskuze

Turbulence v obchodu očima exportérů

10:45 – 11:15

Turbulentní změny letošního roku očima exportérů zaměřené na obchodní rizika, hrozby, řešení. 

Silně vybudovaná značka překoná i ekonomickou krizi – příběhy českých love brands. 

foto Ivana TřoskováIvana Třosková 
ředitelka zahraniční síť CzechTrade 
Ivana Třosková vystudovala mezinárodní management v ČR a Itálii, kde působila v letech 2006–2023. V CzechTrade pracuje od roku 2010 - nejprve jako specialistka exportních příležitostí, pak řídila italskou kancelář a region jižní Evropy. Po letech v Italsko-české obchodní komoře se vrátila a od ledna 2024 řídí zahraniční síť agentury. 
foto Martina KornfeilováMartina Kornfeilová
CEO a většinová majitelka, Kornfeil 
Od roku 2022 stojí Martina v čele firmy Kornfeil, která vyrábí a vyvíjí profesionální pekařské technologie s exportem do 50+ zemí světa. Navazuje na odkaz svého otce a posouvá značku dál – s respektem k tradici a ambicí být světovou špičkou. Původem z prostředí reklamy dnes staví vlastní značku na důvěře, komunitě a skutečně udržitelných řešení. Jako trojnásobná matka otevřeně mluví o rovnováze mezi rodinou a vedením firmy, opakovaně se objevuje v žebříčku Nejvlivnější ženy Česka podle Forbes. 
foto Jannis SamarasJannis Samaras
předseda představenstva a CEO, Kofola
Jannis Samaras stojí v čele jedné z nejúspěšnějších českých rodinných firem, která dokázala vzkřísit tradiční bylinkovou limonádu Kofola a vyrůst v jednoho z nejvýznamnějších výrobců nápojů ve střední Evropě. Skupina Kofola rozvíjí své široké portfolio produktů nejen v Česku a na Slovensku, ale také ve Slovinsku, Chorvatsku a Polsku. Dlouhodobě prosazuje strategii založenou na lokálních surovinách, udržitelnosti a inovacích


11:15 – 11:30

Panelová diskuze

PŘESTÁVKA (11:30 – 12:00)

Networking s vystupujícími a partnery konference, kterými jsou Exportní garanční a pojišťovací společnost (EGAP), Česká exportní banka (ČEB), Yusen Logistics (Czech) a Komerční banka (KB). 

 

Afrika dnes – trh příležitostí

12:00 – 13:00

České firmy stále více objevují kontinent, který nabízí obrovský růstový potenciál v oblasti infrastruktury, energetiky, zdravotnictví i technologií. Zóna volného obchodu AfCFTA, evropská iniciativa Global Gateway nebo africké expanze vytvářejí příležitosti pro firmy, které stojí za to uchopit.


Tento blok vás provede třemi klíčovými trhy:

Maroko

  • vstupní brána do frankofonní západní Afriky, zelené technologie, automotive, MS ve fotbale 2030
foto Jakub AtarsiaJakub Atarsia 
ředitel zahraniční kanceláře CzechTrade Maroko 
Od roku 2023 vede zahraniční kancelář CzechTrade v Maroku a má dlouholeté zkušenosti se severní a západní Afrikou. Zařídil historicky první účast Česka jako hostitelské země na veletrhu ELEC EXPO a chce založit první český exportní inkubátor v Africe. 


Egypt

  • masivní infrastrukturní investice, modernizace zdravotnictví i průmyslu
foto Tomáš RousekTomáš Rousek 
ředitel zahraniční kanceláře CzechTrade Egypt 
Je ředitelem zahraniční kanceláře CzechTrade v Egyptě. Čtyři roky strávil pracovně též v Etiopii, a je tedy i přes působení v Indii a Švédsku především „Afričanem“ s důkladnou znalostí africké povahy a obchodních zvyklostí. V mezinárodním obchodě působí již více než třicet let, v agentuře CzechTrade je od roku 2015. 


Jihoafrická republika

  • technologický hub subsaharské Afriky, platforma pro expanzi do celého regionu
foto Přemysl TrojanPřemysl Trojan 
ředitel zahraniční kanceláře CzechTrade Jihoafrická republika - Kapské Město
V Africe působí přes 20 let, zkušenosti má z korporací, technologických firem i veřejného sektoru. Od roku 2024 vede zahraniční kancelář CzechTrade JAR. Díky praxi v oblasti financí a obchodu pomáhá českým exportérům vstupovat na nové trhy a rozvíjet aktivity v subsaharské Africe. 


Hosté přímo z teritorií přinesou autentický pohled na to, co na těchto trzích reálně funguje. Příklady z praxe a konkrétní tipy pro exportéry.

Geopolitické výzvy a příležitosti pro české exportéry

13:00 – 13:30 

Geopolitické otřesy mění mapu světového obchodu. Změny v dodavatelských řetězcích, regionální konflikty i nové obchodní bloky ovlivňují každodenní rozhodování exportérů. Co zůstává jisté? Že firmy musí být připravené pružně reagovat, hledat nové příležitosti – a minimalizovat rizika.


Co se dozvíte?

  • Jak geopolitika ovlivňuje exportní strategie českých firem
  • Které regiony dnes nabízejí nové příležitosti
  • Jak řídit rizika a chránit své investice i zakázky v nestabilních oblastech
foto Luděk DrnecLuděk Drnec 
CEO, DHL Česká republika 
Luděk Drnec je generální ředitel DHL Express Czech Republic od roku 2019. S více než 30 lety zkušeností v logistice a obchodě přispěl svou schopností implementovat efektivní strategie k výraznému růstu firmy. Aktivně podporuje rozvoj zaměstnanců a vytváří pozitivní firemní kulturu, což zvyšuje úroveň zákaznických služeb. 
foto Luděk ŠpejzlLuděk Špejzl
ředitel Divize Export, Emco
Luděk Špejzl působí v exportu firmy Emco od roku 2007. Zaměřuje se na rozvoj mezinárodních trhů a optimalizaci distribučních strategií v oblasti FMCG. Má bohaté zkušenosti s exportními operacemi ve střední a západní Evropě, Africe, USA a na Dálném východě. Aktivně buduje pevné vztahy s obchodními partnery a vede pobočky v Malajsii a USA. 
foto Martin RůžičkaMartin Růžička
ředitel úseku řízení rizik, náměstek generálního ředitele, EGAP
Martin Růžička je absolventem VŠE v Praze, fakulty podnikohospodářské. V letech 1994–2005 působil v EGAP, kde postoupil až na pozici vrchního ředitele. Poté vedl Komerční úvěrovou pojišťovnu EGAP. Pracoval i pro Coface, kde rozvíjel aktivity v ČR a zastával manažerské pozice v jejích dceřiných společnostech. 


Export bez iluzí: Jak nás vidí svět a co to znamená pro byznys?

12:00 – 12:40 

Jak se na nás dívají naši sousedé?

  • Jak nás vnímají obchodní partneři z Německa, Rakouska, Polska a Slovenska?
  • Průzkumy i zkušenosti z terénu ukážou, jak si Češi stojí jako exportní značka. Uslyšíte také zpětnou vazbu od nákupčích a výstupy z aktuálních výzkumů. 


foto Adam JarešAdam Jareš 
ředitel zahraniční kanceláře CzechTrade Německo - Düsseldorf 
Už 19 let je osobně i profesně spjatý s Německem – od studií v Bavorsku a Sasku až po působení ve Spolkovém sněmu v Berlíně. Od roku 2009 patří mezi nejvýraznější tváře CzechTrade. Vedl kancelář v Kolíně n. Rýnem i nizozemském Haagu, nyní řídí kancelář a regionální centrum Střední Evropa v Düsseldorfu. S expanzí do zahraničí pomáhal stovkám českých firem. 
foto Dalibor JežekDalibor Ježek
zakladatel a CEO společnosti Datria
Strojírenský průmysl ho provází celý profesní život. Před 29 lety začínal jako konstruktér, prošel výrobou i obchodem a později působil jako obchodní ředitel. Touha budovat něco vlastního ho nakonec dovedla k založení firmy DATRIA, kterou za posledních deset let proměnil ve stabilní, růstovou a respektovanou značku s obratem převyšujícím 100 milionů korun a se zákazníky ve více než 30 zemích světa. 
foto Tereza ŠídlováTereza Šídlová
vedoucí Kanceláře generální ředitelky a vnějších vztahů, Česká Centra
Věnuje se české zahraniční politice, veřejné a kulturní diplomacii, dvacet let působila jako novinářka v Hospodářských novinách či na Seznam Zprávách. Česká centra jsou síť kulturních ambasád na 25 místech světa, propagují české umění, tradice i inovace. Koordinují kampaň Dobré ráno, Česko - první fáze modernizované národní značky Česko. 


12:40 – 13:10 

Exportní přešlapy a jak je (ne)dělat

  • Deset nejčastějších chyb při vstupu na cizí trhy. O své „hororové situace“ i triky, jak vybruslit z faux pas, se podělí firmy, které obchodují na velmi odlišných trzích. Jak neudělat kulturní chybu, proč vás partner přestane brát vážně – a co dělat, když už se to stane.
foto Aleš ČervinkaAleš Červinka 
senior exportní konzultant CzechTrade 
Má přes 20 let zkušeností s čínským trhem. Pracoval pro české exportní firmy v Číně a více než 18 let působí v agentuře CzechTrade, kde vedl kanceláře v Šanghaji a Guangzhou. V CzechTrade působil také jako regionální ředitel pro oblast východní Asie a Austrálie. Zná velmi dobře asijskou mentalitu, kulturní specifika a místní obchodní prostředí. 
fotoOndřej Novotný 
Amix 


13:10 – 13:30 

Skokani CzechTrade 2024

  • Inspirativní diskuze tří firem, které v minulém roce výrazně rozšířily své podnikání. Co stojí za jejich úspěchem, na jaké trhy míří a jakou roli hrála v jejich růstu i spolupráce s CzechTrade?


foto Jan PrůšaJan Průša 
Business Developement Manager, One 3D
Má více než 10 let zkušeností se zahraničním obchodem po celém světě. Ve ONE3D, který je inovativní leader v aditivních technologiích kovů a plastů, má na starosti vstup na nové zahraniční trhy a vyjednávání strategických mezinárodních projektů. Jedním z takových projektů je dohodnutá spolupráce s americkou firmou Lockheed Martin. 
fotoRadim Niederle
majitel firmy MUFFIK
V roce 1999 založil firmu MADMAX, která se stala celosvětově známou značkou především ve světě kulturistiky a fitness. V roce 2020 pak přišel s novým projektem, firmou MUFFIK, zaměřenou na výrobu ortopedických podložek. Tyto podložky slouží jako prevence a rehabilitace disbalancí v oblasti nohou. Jsou vhodné pro děti, dospělé i seniory a prodávají se ve více než 40 zemích světa.
fotoLukáš Loun
zakladatel a CEO, MAIA LABS
Lukáš Loun je zakladatel a CEO MAIA Labs, evropského medtech startupu oceněného jako nejlepší v Evropě. Se svým týmem vyvíjí AI pro podporu lékařů při endoskopiích, která zvyšuje kvalitu vyšetření a snižuje riziko přehlédnutí nálezů. Je posedlý efektivitou a usiluje o to, aby se ve zdravotnictví snížila zbytečná administrativa a lékaři se mohli věnovat především pacientům. Jeho vizí je propojit medicínu a technologie, aby bylo zdravotnictví efektivnější a dostupnější. 


Přestávka (13:30 – 14:00)

Networking s vystupujícími a partnery konference, kterými jsou Exportní garanční a pojišťovací společnost (EGAP), Česká exportní banka (ČEB), Yusen Logistics (Czech) a Komerční banka (KB). 

Technologie jako akcelerátor exportu

14:00 – 14:10 

Úvodní keynote 

  • Jak technologie mění pravidla hry v mezinárodním obchodu. Kde jsou nové šance pro české firmy?
foto Lucie BrešováLucie Brešová 
partnerka VC fondu Presto Tech Horizons  

Lucie přináší 10+ let globálních zkušeností se stavěním a řízením technologických firem, od startupů po veřejně obchodované společnosti. Pomohla rozvinout Kiwi.com z 10 na 2000 zaměstnanců a z nuly na obrat 1 miliardy eur ročně, podílela se i na transformaci NASDAQ firmy Groupon. Má hluboké znalosti v oblasti financí, provozu a škálování byznysu. 


14:10 – 15:00 

Jak rozšířit český export v nehmotných produktech a službách?

  • České firmy mají silný potenciál v oblastech jako software, mobilní aplikace, fintech nástroje, kybernetická bezpečnost, herní aplikace, vzdělávací programy a další. Jak ale tuto hodnotu efektivně nabídnout na zahraničních trzích? Panel se zaměří na specifika exportu služeb: od cenotvorby a lokalizace přes právní a místní rozdíly až po strategii vstupu na nové trhy.
foto Vlastimil HrabalVlastimil Hrabal 
CEO, Kardi Ai  
Vlastimil Hrabal, CEO Kardi Ai, je expert na škálování firem a expanzi na zahraniční trhy. Vedl expanzi Home Creditu a digitální banku v Asii, působil také ve společnosti Oriente, která patřila mezi TOP 20 startupů v Hongkongu. Dnes řídí růst a zahraniční expanzi Kardi Ai
foto Mirek JiříkMiroslav Jiřík
CEO, Aharta
Zakladatel a CEO platformy Aharta, která pohání novou kreativní ekonomiku – svět, kde umělá inteligence pomáhá komukoli proměnit reálná místa v chytré, interaktivní zážitky. Dlouhodobě se věnuje inovacím v kreativním průmyslu s globální ambicí a vizí zpřístupnit AI široké veřejnosti. Aharta otevírá nové možnosti pro turismus, vzdělávání, zábavu i udržitelné podnikání
foto Jakub MachJakub Mach
CEO & Founder, ZoomSphere 
Dlouholetý podnikatel v oboru social media marketingu a nadšenec do sociálních sítí. Vášnivý startupista a experimentátor na poli go to market strategy. Živnostník roku Libereckého kraje 2006. 
foto Petr SoukeníkPetr Soukeník
Head of Partnerships, Raynet
Petr je growth hacker a jako Head of Partnerships v Raynetu, českém top CRM s +22 000 uživateli, buduje globální partnerské sítě. Dříve získal pro Whalebone projekt DNS4EU - oficiální DNS resolver EU pro 100 milionů občanů. Expert na B2B SaaS marketing, expanzi a strategické partnerství s důrazem na win-win-win přístup pro všechny zúčastněné.  


15:00 – 15:30 

Udržitelný export pod tlakem regulací

  • Zelené příležitosti, ESG realita a nové povinnosti. Jak se vyznat v evropských regulacích, měřit uhlíkovou stopu, udržitelné financování a kde jsou exportní šance v zelených sektorech?
foto David Šohaj MinaříkDavid Šohaj Minařík 
CEO MYCO 
Vystudoval malbu na kodaňské Královské akademii, ale procházky s manželkou v lese ho přivedly k zájmu o dřevokazné houby. Umělecký instinkt se propojil s mykologickou fascinací a vznikla firma nahrazující jednorázové plastové obaly materiály z houbového mycelia. Z počátečních pokusů v koupelně je dnes rostoucí společnost těšící se zájmu investorů oceněná v soutěžích. 
foto Samuel ŠtricSamuel Štric
ESG specialista, J&T Banka
Vystudoval obor obchodní strategie a udržitelnosti na univerzitě v Amsterdamu. V tuto chvíli působí jako ESG specialista v J&T Bance, kde se věnuje regulaci v oblasti ESG, řízení ESG rizik banky, udržitelnému financování a reportingovým povinnostem, které souvisejí s udržitelností
fotoMarie Machálková
Project Manager v Czech Social Security Administration


Brand & Presence: Jak se prodává první dojem?

14:00 – 14:30 

Značka jako vstupenka na světové trhy

  • Jak se daří českým značkám uspět v zahraničí? Jak budovat značku s vědomím, že má být úspěšná primárně mimo Česko? Proč využívat design jako nástroj důvěry a relevance? Vliv původu značky na vnímání v zahraničí. Success stories značek, které se dokázaly dlouhodobě držet v první linii. 
foto Eliška Novák KnotkováEliška Novák Knotková 
zakladatelka, Balance in Motion
Zakladatelka studia Balance is Motion, které propojuje špičkový design s odpovědným přístupem k životnímu prostředí. Tým navrhuje produkty, instalace a koncepty pro Škoda Auto, LASVIT, Konsepti či Snuggs. Studio získalo Veolia Sustainability Award 2021 a 1. cenu RO Plastic Prize 2022. Projekty se objevují v New Yorku, Miláně, Barceloně či Bratislavě.   
fotoMarek Matěják  
MZ Liberec  


14:30 – 15:00 

Osobní image jako součást úspěšné strategie

  • Úspěšná značka začíná u člověka. V obchodě rozhoduje nejen produkt, ale i to, kdo ho představuje. Osobní image je strategický nástroj – ovlivňuje důvěru, vnímání kompetencí i ochotu jednat. Jak vědomě budovat osobní značku, vystupovat autenticky a profesionálně, jak pracovat s kulturními rozdíly, vizuálním stylem a osobní prezentací? Nabídneme konkrétní nástroje pro networking, videohovory i osobní schůzky. Protože důvěryhodný člověk je nejlepším ambasadorem své značky.


15:00 – 15:30 

Dress for Export Success

  • Jak vypadat důvěryhodně a profesionálně? První dojem je součást vaší značky. Jak se obléct na mezinárodní veletrh, obchodní jednání nebo networking tak, aby vás partneři brali vážně? Co se nosí v Asii, Americe nebo na Blízkém východě – a čemu se raději vyhnout? Naučíte se, jak se sbalit efektivně na obchodní cestu, přizpůsobit styling cílové zemi a podpořit export nejen produktem, ale i vlastním vystupováním.

Networking s vystupujícími a partnery summitu (15:30 – 16:30)