Proměnit osobní zkušenost s nemocí v projekt, který propojuje módu, funkčnost a empatii, se rozhodla Agáta Šindler Zapotilová, zakladatelka značky Gentle Gesture, která vznikla z potřeby nabídnout lidem s citlivou kůží oblečení respektující specifika jejich těla a zároveň dobře vypadající. Zakladatelka si pro tvorbu některých produktů vybrala designéra z Adresáře designérů CzechTrade, který spravuje Design Centrum CzechTrade. Jedním z méně viditelných, ale o to důležitějších aspektů života s citlivou pokožkou je totiž výběr vhodného oblečení.
Funkční oblečení pro citlivou kůžiZnačka Gentle Gesture vznikla z potřeby nabídnout lidem s citlivou kůží oblečení, které nejen respektuje specifika jejich těla, ale zároveň vypadá dobře. Lidé s atopickým ekzémem, lupénkou nebo jinými kožními onemocněními se denně potýkají nejen s fyzickým diskomfortem, ale často i s psychickým zatížením. Oblečení, které neomezuje, neškrábe, netlačí – a především neupozorňuje na nemoc, ale naopak podporuje v tom, aby se člověk cítil svobodněji a sebevědoměji.
„Lidé s onemocněním kůže už tak trpí estetickou determinací svého zevnějšku. Proto jsou naše oděvní produkty také minimalistické a maximálně univerzální. Rozhodně nechceme, aby naše kolekce působila jako klasický zdravotnický produkt, ale jako vysoce funkční a vkusná basic kolekce oděvů," vysvětluje zakladatelka značky Agáta Šindler Zapotilová.
Mezi nabízenými produkty mohou lidé najít dámská a pánská trička a legíny. Zakladatelka si pro tvorbu těchto produktů vybrala designéra z Adresáře designérů CzechTrade, který spravuje Design Centrum CzechTrade. Spolupráce vznikla v rámci iniciativy Design Credits, jejímž cílem je podpořit malé a střední podniky v oblasti produktových inovací prostřednictvím kvalitního průmyslového designu.
Iniciativa Design Credits umožňuje firmám získat až 200 000 Kč na spolupráci s ověřenými designéry, kteří pomáhají s novým pojetím produktů. „Vojtěcha Novotného jsme oslovili, aby nám pomohl vypracovat koncepci specializované oděvní kolekce, včetně střihových řešení jednotlivých oděvů a technické dokumentace pro šicí dílnu," popisuje Šindler Zapotilová.
Odezva zákazníků potvrzuje, že Gentle Gesture svou vizi naplňuje. Ocenění sklízí především praktické detaily jako prodloužený střih, otvory na palce či speciální ploché švy, které minimalizují podráždění pokožky. „Zákazníci reagují velice pozitivně na naše produkty. Převážně jsou spokojeni se střihovými detaily, výběrem materiálu a speciálními plochými švy, které při výrobě používáme," říká zakladatelka značky.
Spolupráce s designérem Vojtěchem Novotným se tak ukázala jako strategický krok: „Naše produkty jsou naprosto odlišné od konkurence. Díky profesionální spolupráci s designérem se nám podařilo vyvinout technologický a střihový produkt, který nemá u konkurence obdoby," dodává Šindler Zapotilová.
Gentle Gesture se aktivně zapojuje do komunitních aktivit a sdílení zkušeností. Své produkty představila například na designové akci LEMARKET v pražských Holešovicích. Značka zároveň podporuje komunitu (A)top život, která propojuje lidi s atopickou dermatitidou.
„Kožní onemocnění jsou velice fyzicky, ale i psychicky náročná. Gentle Gesture se snaží pomoci každému v této situaci cítit se volněji a svobodněji ve vlastním těle," říká Šindler Zapotilová.
Značka v současnosti působí na českém a slovenském trhu. S plánovanou jazykovou expanzí se však chystá oslovit zákazníky i v dalších zemích EU. Ačkoliv zatím nejsou k dispozici přesná čísla o obratu, první výsledky ukazují, že propojení designu, zdraví a etiky může být nejen funkční, ale i ekonomicky životaschopné.
Co se týče nabízeného sortimentu, plánuje se i jeho rozšíření o dětskou kolekci pro citlivou pokožku.